суботу, 31 грудня 2022 р.

Запоріжжя19.22.2

Незрозуміла назва? Зараз розшифруємо: Альманах шкільної преси Запорізької гімназії №19 за друге півріччя 2022 року. Можна було б назвати і збіркою класних газет тої школи. Так, так і тих, що зроблені в окремих класах, і тих що дуже класні! А можна було б також назвати це відповіддю Нової української школи упирю Путіну. Ну, про кращу назву вирішуйте самі, коли почитаєте, а поки що одне оціночне судження.


Я думаю, що Гімназія №19 є кращою в нашій країні в сенсі медіагромотності. Спитаємо пана Валерія Іванова, чи він згоден, але то вже з часом, а поки що почитаємо:

1. Альманах

Андрій Єлькін. ЕсейФорум гімназії та сайт Холдингу. А ще сторінка. Щоб роздивитись малюнок - натискайте, а щоб прочитати газету - теж натискайте.



8В. 12 листів. Валентина Єременко. Есей.



8А. 5 листів. Тетяна Калошина. Есей.



6Б. 4 Листа. Тетяна Харенко. Есей.



9А. 3 листа. Надія Мандзій. Есей.



8Б. 3 листа. Володимир Бей. Есей

1.6 Разом


6А. 4 листа. Любов Малига. Есей

1.7 24\7


7Б. 8 листів. Ірина Старова. Есей.



9Б. 4 листа. Ірина Лавринович. Есей.

Всім журналістам - і зовсім юним, і просто молодим - величезна подяка. Від старшого покоління, адже ці газети просто надихають і дають сили. Втім, є і запитання. Одне, але дуже суттєве, важливе для подальшого розвитку шкільних медіа. Про що є пропозиція. В розвиток запитання.

2. Додаток

2.1 Запитання про формат шкільних медіа

Газета? Щотижнева? Друкована?

Журнал? Щомісячний? Електронний?

Сайт? Фейсбук-група? ЮТюб-канал? Радіо? ТікТок? БумБум?

2.2 Пропозиція щодо колективного майстер-класу

Я хочу запросити головних редакторів класних газет (вкупі, звісно, з куратором проекту) поділитись своїм досвідом стосовно формату шкільних медіа, згаданого вище. Так, в есеї, посилання на який анонсовано біля прізвища педагога. Не можна переоцінити, яким корисним було б таке обговорення для тих шкіл, що захочуть скористатись досвідом 19 (от, скажімо, 24). А щодо розміщення того тексту, то можливі будь-які варіанти: що на сайті школи, що, скажімо, на Всеосвіті, а може й на будь-якому регіональному чи національному сайті - то вже як кому зручніше.

Шановні педагоги, може, будуть трохи невдоволені, мовляв, мало в них зараз роботи, щоб ще якісь там есеї писати, але на цей випадок маю ще одну пропозицію. Давайте доручимо цю роботу не молодим, а юним журналістам, не педагогам, а здобувачам освіти. А? Ну перший етап, а згодом вже дорослі підведуть підсумки дискусії в класі чи класній редакції, зроблять висновки і вже це буде есей від редактора. Ну можна й так. Але ж це все після свят? Та звісно, зараз відпочиваймо, набираймося сил. 

---

Коли виявилось, що редактори не поспішають написати той есей, я на це слово посадив посилання на згадки прізвища на сайті холдингу. Думав, що там публікації... Нема жодної. Стривайте, аж ось згадки про Олекандр Бачурський, а ось його публікація: ні, Гугль не помилився, просто автор формально не вказаний... Ну, нічого страшного, підправимо. Чи дійсно таки редактори не подавали на сайт жодної публікації?

В подальшому з'ясувалось, що дійсно авторство публікацій, що їх роблять педагоги, формально - як і у випадку з Сашком - не фіксується. То ще почекаємо публікацій від редакторів. А поки що на порядок денний вийшла батьківська рада. Як важлива тема для шкільної преси.

---

Потім я показав цей текст по різних форумах і найкраща розмова відбулась тут. Але головний результат в тому, що з 216 переглядів (на 18.1.23) ніхто не заперечив мою оцнку Гімназії 19. Приємно... Втім, друзі, як хто буде читати за місяць чи й рік і не погодиться, то не вагайтесь, ставте на обговорення свій приклад, це дуже корисно для розвитку Нової української школи.

А далі? А далі було так.






2 коментарі:

  1. Пане Вадиме, щиро дякуємо за добрі слова! Така пдітримка для нас дуже важлива!
    У нас формат - Освітній медіахолдинг. Тобто ми пропонуємо нашим учням практикуватися як у царині традиційної журналістики, так й з новими онлайновими медіа.
    Раніше, коли навчалися традиційно за партами, газети були щомісячними виданнями. Зараз в умовах дистанційного навчання, коли маємо дуже велике навантаження на вчителів, класних керівників, шеф-редакторів газет, працюємо у форматі щосеместрових випусків. Це є оптимальний варіант в нинішніх умовах, Адже газети Запорізької гімназії №19 тільки ззовні виглядають засобами масової інформації. Головне завдання цих поектів - реалізувати медіаосвітню функцію. Тобто мета Медіахолдингу "Вісник Мрії" - створити умови для практичної реалізації можливостей ознайомлення з тим, що є насправді медіа та як вони можуть застосовуватися по відношенню до аудиторій. Створюючи газети або онлайнові публікації, пробуючи себе в ролі творців контенту, діти навчаються більш детально та більш критично роздивлятися публікації інших авторів. Відбуваються процеси розвитку критичного мислення та десакралізації ЗМІ.
    Іншими словами, для того, щоб дитина засвоїла, що 2х2=4, не потрібно проводити щотижня уроки з цієї теми. В нашому випадку, задля досягнення медіаосвітніх цілей достатньо, щоб учень хоча б раз спробував себе як кореспондент, коректор, редактор, фотограф, оглядач, телеведучий, телеоператор тощо.
    Звісно було б краще, якщоб практик було більше, але знову ж таки звертаю увагу на існуючи умови, не враховувати які ми теж не можемо.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Це Андрій Єлькін, можна на посиланні "есей" побачити цей текст і в шкільному форумі.

      Видалити